Ska vi slå vad ?

Känner du vad betting är ?

På ett enkelt sätt kan man förklara att det är att satsa pengar pengar på att en viss sak kommer att ske. Beting har förekommit långt tillbaka i tiden och det finns idag många olika varianter.

Kanske kommer du ihåg när du var yngre att du brukar slå vad med dina kompisar och utmana varandra.

Visst är det roligt att slå vad med sina vänner ibland men det finns också möjlighet att vinna pengar på betting.

Det kan vara en rolig sysselsättning för att få tiden att gå men det finns också möjlighet att bli rik genom betting.

Exempelvis kan man gissa på vilka som kommer vinna på hockeymatchen.

Personligen har jag inte så så stor erfarenhet av betting när det gäller spel. Däremot hände det att jag brukade slå vad med mina vänner när jag var yngre.

Däremot hade jag ett roulette spel hemma som jag brukade spela på för skoj skull ibland.

Det finns roulette på nätet också som man kan spela på om pengar. Det gäller att gissa rätt siffra i det snurrande hjulet. Det finns svart och rött och olika siffror, dessutom går det att gissa om det bli en jämn eller ojämn siffra som kulan hamnar på.

Chansen eller eller oddsen som det också kallas att vinna på dessa gissningar är ungefär 50/50, om du gissar på svart eller rött. Men om du däremot spelar på en specifik siffra är vinstutdelningen större.

Det är spel som är helt och hållet beroende av slumpen vem som vinner. Så det gäller att gissa rätt och hoppas på det bästa.

Om du tycker att betting låter intressant kan du läsa mer på http://bettingsite.se/





Kommentarer