Gör din egen mjukglass hemma

Nu har jag testat att göra egen mjukglass hemma. Det är arla köket mjukglass som jag testade. Finns i tre olika smaker, somrig jordgubb, krämig choklad eller klassisk vanilj.

Eftersom jag gillar sommar och jordgubbar så valde jag mjukglass i somrig jordgubb.

Det var spännande att få testa produkten. Det var också lätt att göra. Det behövs INGEN glassmaskin. Det behövs bara lite vispning och några timmars frysning. Minst 3 1/2 timmar. Smakade väldigt gott - bättre än jag förväntande mig.

Om man har glassmaskin så går den fortare att göra - då tar det bara 30 minuter, men det går bra att göra utan glassmaskin.

Rekommenderar att du testar att göra din egen mjukglass hemma. Arla köket mjukglass finns i kyldisken en affär nära dig.

Här kan du se hur du fixar mjukglass hemma, lätt som en plätt.

Kommentarer